mandag den 19. august 2019

Et fængslende møde af Liane Moriarty

                                              (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

*Reklame*
Eksemplar venligst sendt af Hr. Ferdinand (Politikens Forlag)
Udgivet i 2019
Roman
★★★★

Ni fremmende mennesker skal på wellness ophold på Tranquillum House, som ejes og ledes af den karismatisk russiske kvinde Masha. Men bliver deres ophold også som de selv håber på eller som Masha håber på?

Frances, der egentlig er fortællingens hovedperson, er forfatter med en hel del udgivelser bag sig, men hendes seneste roman har hun svært ved, at få forlagene til at antage efter, at hendes eget forlag har afvist den. Ikke nok med det så har hendes kæreste også forladt hende og hendes liv synes over men da hun ankommer til Tranqillum House vender hendes humør og det bliver kun bedre da hun møder Masha. Men bliver hun ved med, at være glad for stedet eller ændre det jo flere dage der går?


                                                  (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

"Et fængslende møde" er en okay roman, den er skøn men alligevel synes jeg den var lidt tam i forhold til Liane Moriarty's andre bøger som denne læser er meget glad for. Jeg må indrømme, at jeg flere gange sad og tænkte på noget andet mens jeg læste, men alligevel var jeg jo nysgerrig på hvordan den ville ende. 

Romanen kan og vil gerne en masse og til tider lykkedes det for forfatteren og jeg kan sagtens se hvor hun gerne vil have sine læsere hen og når det skete var jeg virkelig spændt på, at finde ud af mere om personerne i historien. 

Men som altid når Liane Moriarty skriver er det velskrevet og der er en masse tanker bag hendes litteratur og det er der også i "Et fængslende møde" og det var helt klart med til, at jeg holdte ved og ender på fire stjerner. 

Jeg vil anbefale bogen til jer, der har læst de andre bøger som forfatteren har skrevet. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar