onsdag den 21. august 2019

Min mands elskerinde af Sara Bouchet

                                                              (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

*Reklame*
Eksemplar venligst sendt af Politikens Forlag
Udgivet 2019
Spændingsroman
★★★★★

Er det vi huske også sådan det skete eller kan ens minder og erindringer spille en et puds?

Susanne og hendes mand Karl har købt hus i Frankrig og er godt på vej til, at forlade Danmark. Susanne er taget i forvejen da Karl lige havde nogen få ting han skulle have på plads på arbejdet inden han kommer derned. Men Karl når ikke så langt, for en morgen mens Susanne står med flytteflok og flytterod i huset banker det på døren og det franske politi står derude med dårligt nyt. Karl er død! Død om bord på færgen til Jylland, men hvad lavede Karl der, han burde jo være på vej ned til hende?

Susanne vender nu hjem til Danmark for sammen med parrets datter, svigersøn og barnebarn at begrave Karl. Men det er ikke det eneste om Susanne skal i Danmark, hun skal også finde den elskerinde, som hun er overbevidst om hendes mand havde, koste hvad det koste vil. Men var det nu også sådan det hang sammen, havde Karl en elskerinde eller var der en anden grund til, at han var på færgen?

                                                            (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Sara Bouchet har simpelthen skrevet en virkelig spændende historie om en kvinde i sorg, som er så overbeviset om, at det hun husker også er sådan det skete. Sara har skrevet en spændingsroman, som tog r.... på denne læser, ja jeg var da meget overbevidst om, at jeg lige præcis vidste hvordan Sara's plot var skruet sammen. Men nej, det havde jeg ikke. 

Sara Bouchet har skrevet en roman, som er fængslede, rørende, spændende og velskrevet. Jeg vild med sproget, som jeg synes Sara leger rigtig godt med. 

Historien er dramatisk og tænker, at det også hænger sammen med, at fortællingens hovedperson selv er ret dramatisk. 

Jeg anbefaler "Min mands elskerinde" til jer, der er til rigtigt gode spændingsromaner. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar