lørdag den 15. december 2018

Gæsteblogger #11: Malene Hulgaard - Hvad er din yndlingsbog?

Gæsteblogger - hvad er din yndlingsbog? er et helt nyt tiltag her på bloggen. Tit bliver vi bogelskere spurgt om vi har en yndlingsbog - come on det er da ikke lige til, at svare på - men det har da ikke forhindret mig i at stille det til 12 blogger, og de 12 blogger kommer I til, at møde gennem 2018.

                                                                            (Copyright Malene Hulgaard)

Her i årets sidste Gæsteblogger-indlæg skal I møde Malene på 26 år, der bor i Sønderborg og har bloggen Wondrous Bibliophile. Malene holder utrolig meget af at kunne forsvinde ind i bøgernes univers. 


Jeg har fået æren af, at være månedens gæsteblogger hos Sascha og meningen er, at jeg skal fortælle jer om min yndlingsbog, men at udvælge en yndlingsbog er noget nær absolut umuligt for mig, så jeg har tænkt mig at snyde lidt, udnytte december i sin rarhed og nævne tre af mine favorit-juleeventyr. 


”Peters jul” af Johan Krohn
Dette er en af de absolut skønneste julebøger sat sammen af de fineste vers, der uundgåeligt får læseren i julestemning. Det er en absolut anbefalelsesværdig klassiker, som bør stå i ethvert julepyntet hjem. 


”Et juleeventyr” af Charles Dickens
Denne bog er en af de bøger, jeg forsøger at få læst hvert år, fordi den simpelthen er indbegrebet af juleånd (pun intended). Bogen er en påmindelse om at nyde december, at være så god som jeg kan være midt i julestressen og hvor meget én god gerning kan ændre for et menneske. 


”Nutcracker” af E.T.A. Hoffmann
Dette er ikke den typiske julehistorie, men alligevel er den fyldt med en julet og børnet magi, der giver læseren en gennemtrængende følelse af hygge. Den er en smule makaber, som mange ældre børnehistorier så ofte er, men den barnlige og søde eventyrlystne Marie, som vi følger i historien, gør den let og absolut decemberværdig. 


Rigtig god december og glædelig jul til jer. 


Tusind tak til Malene for, at ville lege med og svare på dette til tider svære spørgsmål.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar