torsdag den 13. december 2018

Førsteelskeren af Leonora Christina Skov

                                                       (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset)                 

                                                                  *Reklame*
                             Eksemplar fra Politikens Forlag - Udgivet 2018 - Roman -★★★/6 


Nat Kaminski var en gang den ukronede romankonge men hans læser har forladt ham og han har svært ved, at finde inspirationen til, at skrive igen. Og ikke nok med det så forlader hans kæreste, Veronica Lake, som er punkmusiker, ham også. Han får en nedsmeltning og flytter til Berlin for at finde sig selv igen. 



Nat raser mod alt og alle især forlagsbranchen, hans forfatterkollegaer og feministerne men i Berlin møder han en kvinde, som han trøster sig med. 



Alt i mens kommer Veronica på sporet af sin mormor, der har været forsvundet i mange år og det viser sig, at hun har været indespærret på statshospitalet i Vordingborg. 

(Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Åhh hvor ville jeg gerne have kunnet skrive, at jeg var vild med "Førsteelskeren" for jeg har jo været vild med de andre bøger jeg har læst af samme forfatter. Men jeg er ikke helt så begejstret for denne. Dog har den en del facetter, som jeg elsker, såsom Leonora Christina Skovs gode fortællerstemme og hendes fine skrivestil. Og det er klart de to ting, som får den op på tre stjerner for selve historien kan jeg kun give to stjerner. Historien fangende mig aldrig 100% og jeg var ved, at smide håndklædet i ringen flere gange. 

"Førsteelskeren" er en fortælling om undergang, slægt, sex og kærlighed eller manglen på samme. Det er historien og personer, der er for stolte til, at leve og for egoistiske til, at dø. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar