mandag den 11. september 2017

Salatsnedker af Ditte Ingemann


                                                           (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

*Reklame*

Titel: Salatsnedker
Forfatter: Ditte Ingemann
Forlag: Politiken
Udgivet: 2017
Eksemplar fra: Forlaget
Genre: Kogebog
Serie: -
Bedømmelse: ★★★★★ - Fantastisk

I det lille dukkehus har jeg kastet mig ud i noget nyt og prøver, at anmelde en kogebog, det er med meget stor nervøsitet at jeg gør det. For kan man skrive en anmeldelse af en kogebog, ja det vil tiden vise. Nu gør jeg i hvert fald forsøget. 

Jeg har en hemmelighed, som lige om lidt ikke er en hemmelighed mere, men jeg læser mine kogebøger, jeg kigger ikke bare i dem. Næh nej, jeg læser dem......jo jo jeg er underlig! Men det er nu så hyggeligt. Så jeg har selvfølgelig også læst "Salatsnedker" ikke fra start til slut, men læs lidt her og der indtil jeg var hele vejen i gennem. Og den er bare så gennemført, den er flot og opskrifterne er umiddelbart nemme at lave, der er noget for en hver smag og ingredienserne er til at få fat i. 

I lørdags skulle jeg holde fødselsdag for mine veninder, og hvad er mere oplagt end af lade dem være prøvekaniner, så jeg havde udvalgt to forskellige salater vi skulle prøve. Og vi var alle vilde med dem, de smagte så godt og var virkelig nemme og hurtigere at lave.

                                                          (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Jeg havde lavet Speltsalat fra s. 36 - og nu skrev jeg godt nok længere oppe, at det er ingredienser, som er nemme at få fat i og det er det også, men jeg løb dog ind i den udfordring, at jeg ikke kunne få en aubergine, så jeg måtte bytte den ud med squash. Men det kunne sagtens fungere, og der blev spist godt af den og vi synes alle den smagte MUMS.

                                                                    (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Der ud over havde jeg lavet Mormors grønne salat fra side 63. Den var virkelig lækker og MUMS igen siger jeg bare.

"Salatsnedker" er en kogebog jeg kommer til, at bruge rigtigt meget fremover. Jeg har allerede udvalgt de næste mange salater jeg skal i gang med.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar