mandag den 18. september 2017

Postkort fra #20 Colson Whitehead i Boghallen

                                                            (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Jeg har været en tur i København, et helt bestemt sted nemlig Boghallen på Rådhuspladsen. Søndag d. 27. August skete der nemlig det af Colson Whitehead kom på besøg. For mig var det lidt en sidste øjebliks-beslutning, da jeg ikke var sikker på jeg kunne nå det. Jeg havde nemlig inviteret mine forældre til fødselsdag om lørdagen, og de var ikke helt sikker på hvornår de tog hjem til Fyn igen. Men om onsdagen ringende min mor og sagde, at de drog videre om søndagen inden middag. Så fik jeg travlt, for jeg havde endnu ikke fået læst bogen "Den underjordiske jernbane", som jo var derfor forfatteren kom til Danmark. Så mig over i den lokale boghandel, købe bogen onsdag, læse den torsdag og fredag. Og så kunne det bare se, at blive søndag kunne det. 

Da jeg ankom til Boghallen, fik jeg lige kigget lidt rundt og købte en fødselsdagsgave fra mine forældre, hvilket en bliver afsløret i et andet indlæg. Derefter mødte jeg Mette Eline og Ann-Kristine som også er bogblogger og jeg brugte ventetiden på trappen på at snakke med dem. Det var hyggeligt. 

                                                             (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Og langt om længe skete det, Colson nåede frem. Han havde været på Louisiana inden så han var maxpresset men nåede det til tiden.  Forfatteren blev interviewede af Tonny Worm, de to har mødt hinanden af flere omgange, hvilket man godt kunne mærke på stemningen. De snakkede lidt om bogen, skriveprocessen, forfatterskabet, Oprah, om hvorvidt Colson har ideer til flere bøger og så fremdels. Derud over læste Colson op af sin bog af to gange. Jeg kunne lytte til ham timer, og for min skyld kunne han havde læst hele bogen op. 

Det var nogen skønne timer i Boghallen, i selskab med søde piger, snak om bøger, en vidunderlig forfatter og en meget stum blogger (læs Sascha) da hun skulle have signeret sin bog. For mig var det og er det stadig meget stor af have mødt Colson Whitehead. 

Nu kommer der lidt stemningsbilleder fra eftermiddagen. 

                                                                   (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

                                                              (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

                                                          (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

                                                       (Copyright Mette Eline Pedersen)

Og se så lige her:
                                                         (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar