søndag den 30. august 2015

Thomas dagen efter dagen derpå af Søren Anker Madsen

                                                   (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Thomas dagen efter dagen derpå - Søren Anker Madsen - Lindhardt og Ringtoft -  3/5 stjerner


                                                      (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Bagsidetekst:

Vi har danset og sunget hans sang - den om pigerne og første gang. Han skrev soundtracket til vores ungdom i firserne. Vi blev voksen til hans musik i halvfemserne. Og når vi holder fest i dag, så er det stadigvæk ham, der står derude og banker på. Thomas Helmigs historie er en rejse gennem fire årtier med musik, modeller, medier og ikke mindst minder for os, der tror på ulykkelige hjerter. 

                                                                              (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Handling: 

Søren Anker Madsen har skrevet en bog om Thomas Helmig ikke med Thomas Helmig. Egentlig handler den om Thomas' karriere gennem ikke mindre end fire årtier i dansk popmusik. Og optur og nedture - for vi ved jo alle at det kan gå "op og ned".  Hvordan kom Thomas frem, hvordan blev han den stjerne han nu en gang er - om vi vil være ved det eller ej, Hvordan med pigerne og kærligheden. Hvordan med familie, venner og børn. Hvordan har alle disse aspekter påvirkede Thomas Helmigs liv som musiker på den danske scene.



                                                                               (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Min mening:

Ej, hvor jeg synes det er øv at Thomas Helmig ikke selv har bidraget til bogen, synes han er savnet, selvom bogen er fuldt med citater fra diverse interviews med ham fra alverdens medier.
Alt i alt er det en fin bog som Søren Anker Madsen har fået skrevet, inden tvivl om han selv er fan.
Tak for at du skrev denne bog - har ventet længe på det. :)

Mig og Thomas:

Alle, der kender mig bare en lille smule er ikke et sekund i tvivl om at jeg er kæmpe Helmigfan. Det har været lige siden den gang jeg som 11-12 så denne krøltop stillende sig op og synge "Afrika". Også har jeg været med lige siden.
Jeg boede på et tidspunkt i England og mens jeg gjorde det udkom "Groovy Day" - jeg var nød til at få albummet sendt derover, for jeg kunne da ikke vente på at få det til jeg kom hjem til Danmark igen. (jeg havde jo også de foregående albums med)
Og min kat hedder jo som bekendt Hr. Helmig - det bliver ikke større ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar