mandag den 18. november 2019

Gæsteblogger #22: Jeg læser fordi......Mark Liebst

Så blev det tid til, at møde månedens gæsteblogger :


(Copyright Mark Liebst)

Hej alle sammen! 


Jeg hedder Mark Liebst, er 27 år og bor i Glamsbjerg på Fyn sammen med min kæreste, Daniel.
Jeg er så heldig at have fået lov til at være november måneds gæsteblogger hos Livet i Dukkehuset! 


Jeg er ungdoms- og pubertetsforfatter, men når jeg ikke bruger tid på mine egne udgivelser, har jeg det sjovt med, at anbefale børne- og ungdomsbøger med drenge i hovedrollen på min instagramprofil @drengetiltjeneste. 


Jeg har altid elsket at læse. For mig er litteraturen en nøgle til at stoppe tiden og træde ud af mit stressede hoved. Når jeg sætter mig med en bog, tillader jeg mig selv, at slippe alle spekulationer og bare lade bogstaverne vise vej til et sted, hvor jeg ikke skal bruge energi på andet end historien og min vejrtrækning. Det er befriende.

Jeg læser bøger i mange forskellige genre og størrelser. Min læsefilosofi er, at man aldrig kan blive for gammel til, at læse en bestemt genre. Sommetider hører jeg folk undskylde for, at de stadig som voksne kan finde på, at læse en børnebog. Det synes jeg er noget pjat. Man kan højest være ”for uerfaren” til at relatere til bestemte ting – aldrig for gammel!
Derfor er det med god samvittighed at jeg TIT læser både gamle og nye børne- og ungdomsbøger. Faktisk bruger jeg rigtig tit letlæsningsbøger til at ”rense min hjerne” mellem to tykke bøger. Det er en god måde lige at få noget let fordøjeligt ind og vende inden fx man dykker ned i en ny fantasytrilogi. 


Tænk i øvrigt også hvis man kunne blive for gammel til at læse sine yndlingsbøger fra man var lille? Så ville jeg andre kunne genlæse TUTTIS TRYLLEDRIK eller SMÅ KYS!?
Det ville jeg aldrig i livet gå med til at acceptere. Det var de to bøger der blev startskuddet til den læseglæde jeg stadig har med mig nu.
Jeg synes man skal give sig selv lov til at læse lige hvad man har lyst til. Med god samvittighed.
Hvad synes du? 


Tak fordi jeg måtte dele mine tanker med jer.
De bedste hilsner,
Mark Liebst



Tusind tak til Mark fordi du havde lyst til, at lege med. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar