mandag den 19. november 2018

Silhuet af en synder af Leonora Christina Skov

                                                           (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

*Reklame*
Eksemplar fra Politikens Forlag - Udgivet 2018 - Roman - ★★★★/6


Velkommen på Liljenholm, et gods, der i årtier og generationer har været forfulgt af bedrag, kærlighed, selvmord og galskab. Nu er der kun de døde tilbage, men en gang var der liv på godset, som blandt andet har haft en fremragende og verdenskendt forfatterinde boede. I 1941 aflægger forfatterindens datter godset et besøg men hun er ikke alene. Hun medbringer en fremmende, som er flugt med hele vejen fra København, og de opdager af godset bærer på hemmeligheder, som involverer dem begge. 

"Silhuet af en synder" er en gotisk fortælling, og det er ikke den genre jeg bevæger mig mest i, men som fan af Leonora Christina Skov og hendes forfatterskab måtte jeg bare læse den, og det har jeg ikke fortrudt. Den er fuldt med mystisk, som der langsomt bliver lukket op for og det er så perfekt et tempo det foregår i, for det får hele historien til, at hænge sammen på en fin og skøn måde. 

Leonora Christina Skov har skrevet en bog, der indeholder et system med historie på historie, som fletter sig ind i hinanden og som til allersidst ender med, at gå op i en højere enhed. Det passer så perfekt til fortællingen og giver lige en glans af spænding, da du overhovedet ikke ved hvor historien er på vej hen.

"Silhuet af en synder" er gennemtænkt og velskrevet og jeg anbefaler bogen til dem, af jer der endnu ikke har læst forfatterens tidligere udgivelser.  


Ingen kommentarer:

Send en kommentar