lørdag den 17. november 2018

Mads & monopolet - Aldeles fremragende & Mod store idioter kæmper selv de bedste forgæves

                                                       (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

*Reklame*
Eksemplar fra Peoples Press - Udkommet henholdsvis 2017 & 2018 - Citatbøger - ★★★★★★ /6


Prøv nu lige, at høre her, når man (jeg) er fan af Mads og Monopolet og muligvis bare af Mads HIM SELF, så er disse to bøger da et kæmpehit! Og ja det er de selvfølgelig også her hos mig. 

Ud over at være fan af Mads og stort set alt hvad han laver, er jeg også megameget fan af citatbøger, og har en del i min samling. 


                                                          (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset)
 
Jeg har grint, jeg har grædt, jeg har bandet, jeg har råbt og jeg har holdt med mange af de kære deltager i årenes løb, så det har været en fornøjelse, at læse citater fra mange af dem. 

At sidde med disse to skønherlige bøger er ligesom, at drikke kaffe sammen med gamle venner, for når man har lyttet til dem i radioen gennem flere år, føler man altså, at man kender dem. Og jeg kunne altså hører deres stemmer og latter mens jeg læste. 


Mange tænker sikkert, at det ikke giver mening, at læse citater fra et radioprogram, for hvem pokker kan lige huske hvilket dilemma, der blev talt om på det givende tidspunkt. Og de mennesker, som tænker sådan har da til dels ret, for hvem kan huske det? Muligvis ikke mange af os, men det er lige meget, for noget giver alligevel mening og noget står hurtigere frem i hukommelsen end andet. Og hvem ved måske ender du med en dag af bruge et eller flere af citaterne selv :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar