tirsdag den 11. september 2018

Lige nu er jeg her af Isabelle Ståhl

                                                               (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset)     

                                                              *Reklame*
                     Eksemplar fra C&K (Politikens Forlag) - Udgivet 2018 - Roman - ★★★★/6


Vi møder pigen Elise, der læser på universitet, arbejder som vikar og dater på Tinder. Elise er ikke så god til, at være i selskab med andre, hvor der stilles krav til hende, så det med faste forhold kan være en udfordring for hende. En dag møder hun Victor, som læser på samme Uni som hende selv. For Victor er dette alvor og han vil så meget hende og beder hende om, at flytte ind hos ham. Men hvordan finder Elise ro og lykke i et forhold med en, som gerne vil, at de laver en masse sammen? Elise synes ikke altid, at Victor forstår hende og han vil gerne at hun kan love, at hun altid vil være der, men hun lever altså lidt efter mottoet "Lige nu er jeg her" og så må vi se hvad der sker. 

                                                      (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

"Lige nu er jeg her" er en aktuel bog, som rammer lige ned i en tid, hvor det ikke er nemt at være ung, med alle de krav, som samfundet stiller til en. Det er en roman om kærlighed, ensomhed, tosomhed, relationer eller mangel på samme. 

Isabelle Ståhl har skrevet en roman, der er finurlig, god, godt skrevet med en fortælling, som jeg kunne relatere mig selv til. Isabelle Ståhl skriver i et godt sprog, der flyder der ud af og hun skriver på en måde, som gør dig nysgerrig efter mere. 

Jeg var meget glad for fortællingen dog synes jeg at der til tider manglede noget dybe, det blev lidt for overfladiskes men alt i alt en skøn historie og en god debut.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar