torsdag den 13. september 2018

Q & A #3: Mød Ella-Maluca Floyd

                                                                            (Copyright Ella-Meluca Floyd)

*Reklame* (da bogen er modtaget fra Forlaget)

Velkommen til en omgang Q & A, denne gang kan I møde Ella-Maluca Floyd, som er forfatter til "Kendras Blind date", som jeg har anmeldt lige her.  Da jeg anmeldte bogen gik den under titlen "Blind Date" og var på daværende tidspunkt kun udgivet som e-bog.  Siden hen har den været under en kærlig hånd, fået ny titel og er udgivet i bogform, og jeg synes den er blevet så fin. 

                                                                     (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Men nu til spørgsmålene, jeg har stillet til Ella-Maluca:

Vil du starte med at fortælle lidt om dig selv?
41 år og knald i lågen. Bor i Hirtshals, helt oppe i det nordjyske ude ved vestkysten. Jeg har det bedst, når jeg får lov at bruge min kreative side. Derfor tog jeg springet ud i at blive forlægger og startede i år Forlaget Nelumbo. Jeg besluttede at oprette forlag frem for at blive selvudgiver. Det ville blive alt for kedeligt i længden med kun mine egne udgivelser, og så elsker jeg jo at arbejde med andres tekster også. Det gav derfor bedst mening for mig at tage forlægger- og redaktørkasketten på. 



Du skriver ikke under dit eget navn men under et andet, hvordan kan det være?

Da jeg skulle udgive Blind Date første gang, arbejdede jeg ved kirken, og det var ikke så velanset at jeg skulle udgive erotisk litteratur. Derfor fandt jeg navnet Ella-Maluca Floyd, men der var pokkers svært at reklamere for en bog, som jeg ikke kunne lægge navn til. Jeg tog bogen af markedet efter kun en måneds tid og så blev den gemt væk. Sidenhen skiftede jeg arbejdsplads, og selvom jeg stadig arbejdede ved kirken, så var de indforstået med, at jeg skrev erotik. Da jeg følte mig klar til det, fandt jeg bogen frem igen. Nu har den fået en lækker make-over og titlen er blevet ændret lidt, men indholdet er det samme.

Hvor finder du inspiration til dine historier?
I hverdagen. Ting jeg ser og hører. Jeg tænker rigtig meget i tekster, når jeg oplever noget og sætter ord på det, som var det en scene i en bog. Omvendt, når jeg skriver tænker jeg i billeder, sekvenser, film og så folder historien sig helt naturligt ud for mig.

Er du i gang med at skrive videre på historien om Kendra og hendes veninder?
Det kan du tro. Vega står for tur og jeg håber rigtig meget på en udgivelse i foråret. Men der er jo også meget arbejde i forlaget, så jeg skal nærmest stjæle mig til skrivetid - og så er det jo ikke altid, at ordene vil, bare fordi jeg lige har tid. Hele plottet er tilrettelagt og jeg ved præcis hvordan handlingen skal udvikle sig. Jeg skal bare have det skrevet :-D
Det samme gælder for Emma Jo. Hendes bog er også kortlagt, men lidt mere svævende. 
Titlerne bliver Vegas Invitation og Emma Jos Søde Kys.

Eller er der andre projekt i gang?
Med hensyn til Kendras Blind Date så er hun slet ikke færdig. Forstået på den måde at vi er i fuld gang med at få indtalt lydbogen. Det er vildt spændende. Indlæseren hedder Karoline Munksnæs, som jeg mødt hos forlaget. Hun er en fantastisk person og hun passer lige så godt på Kendra som jeg selv gør. Da jeg første gang hørte en lydprøve af bogen med hende var jeg fuldstændig solgt. Jeg sad med gåsehud på armene og tårer i øjnene. Hun skildrer bogen perfekt.
Der ud over har jeg hyret en oversætter til at oversætte Kendra til engelsk. Det er jeg meget spændt på. Selve det at læse bogen på engelsk, men også at slippe hende fri i udlandet. 
Men jeg har faktisk også gang i et andet bogprojekt. Det er stadig i den meget spæde start, men historie har udviklet sig igennem 1,5 år. Den er bygget over virkelige karakterer, men får selvfølgelig skruet max op for charmen. Der kommer masser af humor og er tiltænkt chick litt-genren. Mere kan jeg dog ikke sige om den ;-) 

Tusind tak til Ella-Maluca for, at svare på mine spørgsmål, for anmeldereksemplaret og jeg glæder mig til, at læse "Vegas Invitation" og "Emma Jos Søde Kys". 

                                                 (Copyright Ella-Meluca Floyd)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar