søndag den 19. juni 2016

Eddikepigen af Anne Tyler

                                                                         (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

*Reklame*
Eddikepigen - Anne Tyler - Forlaget Modtryk - 5/5 - Eksemplar fra forlaget

Nyfortolkning af Shakespeares "Trold kan tæmmes".

Vi møder familien Battista, som består af Kate, Bunny og deres far. Hr. Battista er forsker og bruger alt sin tid i sit laboratorium sammen med sin assistent Pjotr, som desværre står til at skulle forlade landet. Men Hr. Battista har en plan, en plan han bare lige skal få andre med på. Men det er ikke så nemt som han regner med det vil være.
Kate arbejder som skolelærerassistent, bor hjemme og tager sig af huset og søsteren Bunny, som går i high school. Faktisk et ret kedeligt liv, men det får hendes far snart vendt op og ned på.

Anne Tyler har skrevet en superdejlig historie om livets finurligheder og om kærlighed både til sig selv, sin familie og andre. En rigtig feel-good roman, der simpelthen er så sød og morsom på samme tid.
Jeg ville ønske jeg havde læst "Trold kan tæmmes", så jeg kunne have set om forfatteren læner sig tæt op af den oprindelig historie eller om hun er langt fra. Men på den anden side, kan det jo nås endnu, bare i den omvendte rækkefølge.

(Forlaget har i anledning af Shakespeares 400 år, udgivet de to første nyfortolkninger af hans skuespil. Den næste jeg skal læse er "Tidens kløft" af Jeanette Winterson. - til efterår mener jeg at der udkommer en eller to mere) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar