onsdag den 20. maj 2015

Januarvinduet af Philip Kerr

                                                                      (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

*Reklame*
Januarvinduet - Philip Kerr - Modtryk - 3/5 stjerner - Anmeldereksemplar

En krimi, der foregår i fodboldverdenen!

Da jeg fik tilbudt denne bog var min første tanke  - "Okay, jeg elsker krimier og fodbold er da også fint nok, men hvordan kan man lige blande de to ting - men det må da prøves". Og hør nu lige her, ham der forfatteren har faktisk formået, at få de to ting til, at hænge virkelig godt sammen. Jeg glæder mig i hvert fald til den næste i serien.

Scott Manson er hovedperson og er træner i klubben London City. Han er ca. 40 år gammel og kærester med Sonja. Udover at være træner i klubben er han også "medarbejder" i hans fars firma. En dag begår Scotts ven selvmord og ikke så lang tid efter bliver klubbens manager fundet død. Klubbens ejer tilbyder Scott jobbet som manager - dog forventer han at Scott finder ud af hvem der myrdede den tidligere manager. Pace of cake eller? Hænger de to sager sammen eller ikke? Har sagen med selvmordet noget med Scott at gøre? Og hvorfor bliver manageren myrdet?

Plottet er skuret ret godt sammen og jeg blev mere og mere overrasket som siderne vendte sig. Hr. Kerr skrevet fremragende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar