mandag den 1. juni 2015

New Delhi Borås af Per J Andersson

                                                      (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

New Delhi Borås - Per J Andersson - 2/5 stjerner - Gads Forlag

Historien om Inderen, som cyklede til kærligheden i Sverige.

Pikaj bliver født i fattige kår og under den stamme, der hedder de urørlige. Altså de underste kaster af dem alle. Umiddelbart ligger det i kortene at Pikaj ikke bliver til noget. Men hvad folk ikke havde set komme var han er stædig og vil frem i verden. Koste hvad det vil. Pikaj er heldig, at møde de rette mennesker på netop de rigtige tidspunkter, hvilket er med til, at gøre, at han kan udholde den lange rejse på cykel -eller næste på cykel.

Jeg havde meget høje forventninger til denne bog, som desværre ikke blev indfriet. Jeg kedede mig for det meste, men læste dog alligevel videre for var jo nød til at finde ud af hvor vidt Pikaj blev genforenet med sin store kærlighed. Jeg synes historien var for lang og flere gange følte jeg at jeg læste det samme igen og igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar