lørdag den 1. februar 2020

Den store bandebog af Nanna Kalinka Bjerke & Lars Thorstensen

 (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

*Reklame*
Eksemplar fra Gads Forlag
Udgivet 2019
★★★★★ - Fantastisk 

Må man gerne bande? - tja det kommer vel an på hvem du spørger og i hvilket selskab du befinder dig i. Spørger du mig, må du bande lige så tosset du vil! - dog så længe det ikke går over i at blive "jeg bander bare for at bande". Og så vil jeg gerne lige sige, at det helt sikkert kommer an på hvor du befinder dig når du bander. 

Jeg arbejder som socialpædagog med unge, som har kognitive vanskeligheder og de søde unge mennesker har ikke altid det pæneste sprog. Nogen dage gør det mig ikke noget, men andre dage har jeg svært ved, at rumme det og det er helt klart mig, som rollemodel, der skal stoppe det og som har til ansvar at lære dem hvor og hvornår det er okay at bande og have en grimt sprog og hvornår det ikke er hensigtsmæssigt. 

Jeg er virkelig glad for denne bog og har læst den med glæde, grin og til tider krummede jeg tæer, men come on, det er sgu da for sjovt, at der bliver lavet en bog over hvor vidt det er okay eller ikke okay at bande. 

På bagsiden af bogen står der: " Velkommen til Den store bandebog med alt, hvad den indebærer. Du læser med på eget ansvar, og fra det øjeblik du åbner bogen, må du selv ligge og rode med, hvordan du bruger den". 

Og du må selv bruge den som du lyster, jeg valgte, at starte med, at bruge den som "jeg blader lidt i den og læser her og der" men jeg blev hurtigt nysgerrige og læste den fra start til slut. Efterflg. bliver den brugt, som et opslagsværk. 

Så vil jeg lige her til sidst slå et slag for det grafiske udtryk i bogen, det er simpelthen så gennemført og jeg er vild med hvordan det hænger sammen med teksten. 

  (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

 (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

 (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar