mandag den 3. februar 2020

Den der banker på af Kristina Ohlsson

 (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

*Reklame*
Eksemplar fra Modtryk
Udgivet 2020
Serie: Martin Benner #3
Krimi
★★★★ - Skøn

Det hele starter med et dødsfald, et bryllup og et antik skakspil men ender overhovedet ikke der hvor vores hovedperson Martin i begyndelsen af fortællingen tror.

Henry er den mand, som er død, og Martin køber sig ind i hans antikforretning i New York som han skal drive med enken Magda. Men til begravelsen dukker der en mand op og indikerer til Martin, at Henry blev myrdet og at han ikke var den han udgav sig for. 

Lucy, Martins eks skal giftes med Martins hjertelæge, og bestiller et antik skakspil i New York, som hun beder Martin om, at hente og tage med hjem til Sverige. Men der går noget glat i leveringen og et mysterium åbner sig for øjnene af dem.

Martin er nu nød til, at finde ud af hvem Henry var og hvad der skete med ham? Samt hjælp Lucy med mystisken omkring skakspillet. Hænger de to ting sammen eller er det bare tilfældigt, at Henry ejede en antikforretning? 

(Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Da jeg først hørte at der ville komme endnu et bind i serien om Martin Benner var jeg ellevild og har virkelig set frem til den. På mange måder levede den også op til mine forventninger men på andre måder skuffede den mig desværre også. Jeg var vild med Lotus Blues og Mios Blues og havde intet at dårligt, at sige om de to, så jeg havde virkelig set frem til, at denne også ville være til topstjerner. Men jeg kedede mig til tider og synes historie var længe om, at komme i gang og der var for mange steder i bogen, som blev gentaget. 

Men når dette er sagt, er jeg stadig glad for, at have læst den og jeg kan ikke komme udenom, at jeg synes Kristina Ohlsson skriver rigtig godt, og jeg er ikke i tvivl om, at der igen vil komme noget fra hendes hånd som jeg kan lide.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar