torsdag den 17. januar 2019

Drevet til mord af Rachel Abbott

                                                   (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset)      

                                                                 *Reklame*
                                Eksemplar fra Gads Forlag - Udgivet 2019 - Krimi - ★★★★★/6 
                                       (læst på engelsk, da jeg har forhåndslæst den for forlaget). 


Mark, som er fotograf og enkemand er ved, at  være kommet sig ovenpå sin konens alt for tidelig og pludselig død. Han har forelsket sig på ny og hans nye kæreste Evie flytter ind hos ham. Marks hus ligger tæt ved vandet og er helt vidunderligt. Men lykken varer kort, inden længe begynder der sker uheld for Evie. Er det Mark, der står bag? Og har han fortalt sandheden om hans kones død? 

En aften kommer politikommissær Stephanie ud til hjemmet og her finder hun tilsyneladende to døde mennesker i en seng. Alt bliver sat ind på at opklare hvad der er sket, men det viser sig, at blive en vanskelig sag for politiet. 

"Drevet til mord" har i min optik alle forsætninger for hvad en krimi eller psykologiske thriller skal indebærer, den er spooky, spændende, fuld at uforudsete twists, et plot der er velskrevet og så eminent godt skruet sammen. Den levede fuldt ud op til de forventninger jeg havde til den allerede første gang forlaget fremlagde bogen for mig. Og nu her et halv år senere hvor jeg skriver denne anmeldelse kan jeg mærke de små nakkehår rejse sig helt forfra. Jeg kan lige så tydeligt huske hvordan jeg slugte side efter side alt i mens jeg rykkede længere og længere ud på sofakanten og i takt med, at jeg kom længere og længere ind i plottet hvordan mine negle blev kortere og kortere. Jeg skrev efter endt læsning til forlaget, "Ja, så fik du mig til, at læse endnu en pagetuner, har læst den stort set i et træk, så jeg har helt firkantet øjne" Og det er lige hvad denne fortælling er, en pagetuner af de bedste. En bog du bare ikke kan ligge fra dig! 

Jeg ser frem til den næste i trilogien bliver udgivet, for jeg kan ikke vente med, at læse mere fra Rachel Abbott's hånd. 

Jeg anbefaler "Drevet til mord" til alle derude, der elsker krimier med en handling du ikke kan regne ud. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar