søndag den 2. juli 2017

Holdt for nar af Harlan Coben

                                           (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 
                                                           
  Reklame

Holdt for nar - Harlan Coben - Gads Forlag - Udgivet 2017 - Eksemplar fra forlaget - 
                                ★★★★★ 

"STOL IKKE PÅ NOGEN - IKKE DIN FAMILIE - IKKE DIN MAND - IKKE DINE EGNE ØJNE" 

Maya Stern, som er tidligere elitepilot, er gift med Joe og har datteren Lily. Alt tegner godt og de er lykkelige sammen. Joe kommer fra en fin og velhavende familie, som gerne dækker over fortidens skygger, da det er vigtigt, at holde facaden. Facaden kommer dog noget til kort, da Joe en aften bliver myrdet lige for øjnene af Maya. Hvad skete der og hvorfor?
Maya begynder selv af grave efter svar, da hun en dag opdager på hendes nanny-cam, at Joe har været der og lege med deres datter. Et nanny-cam, der først kom ind i huset efter, at Joe var død. Hvad sker der lige der? Er han ikke død? Og hvem kan Maya stole på?
Under sine undersøgelse opdager Maya mere og mere, som ikke hænger sammen eller gør det? For ikke så længe siden mistede Maya hendes søster, der også blev myrdet. Politiet har fundet frem til, at både søsteren og Joe er skudt med samme våben. I jagten på svar kommer Maya vidt omkring og ender med at grave en del ting frem, som ikke på stående fod giver mening. Men det kommer det til 

Harlan Coben har gjort det igen, skrevet en skindsyg, vanvittig og nervepirrende thriller. En af dem hvor du bare læser ud i et, for du skal nødig gå glip af noget. Og ligge den fra sig kommer slet ikke på tale.

Jeg læste den på en aften, hvor jeg sad yderste på kanten af lænestolen pakket ind i tæpper og med en kop kaffe ved siden af. Ja kaffen nåede aldrig at blive drukket, for jeg var så opslugt af fortællingen, at jeg glemte alt om den. 

Harlan Coben er den slags forfatter, som kan skrue en thriller sammen, der holder hele vejen og hvor plottet er fantastisk. Han kan skrive så du ikke aner hvad der sker og hvem, der er hvem og hvem har gjort hvad. Og NEJ du kan aldrig regne plottet ud. Han er mester i at vende alt ting på hovedet de sidste 30 sider. 



                                                      (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

"Holdt for nar" er den femte bog jeg læser af Harlan Coben og tro mig når jeg siger alle er vanvittige. 

Se tidligere anmeldelser: Savner digSeks årDen fremmede og Bliv hos mig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar