mandag den 13. marts 2017

Advokatens drømmefanger af Pernille Vørs

                                                                 (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

*Reklame*
Advokatens drømmefanger - Pernille Vørs - Forlaget drømmefangeren - Udgivet 2016 - Eksemplar fra Forlaget - ★★★★

Pernille Vørs har skrevet "Dominic-trilogien", den har jeg dog ikke læst, men i den stifter man et kendskab til Jannik, og her i "Advokatens drømmefanger", er Jannik hovedpersonen. En hovedperson, der er advokat, og bærer på en meget mørk hemmelighed, en hemmelighed som har gjort ham til den person han er i dag. En person, som er ligeglad med alt og alle. En person, der er egoist. En person, som ikke kan lide børn og der på ingen måde leder efter kærligheden. Jannik er en person som kun knalder ludere. for det er nemmeste og der kan han få det som han vil. Han kan få det han tænder på, nemlig magt  og dominans. Og masser af kinky sex.
En dag spotter Jannik en kvinde, som ved første øjekast ligner en luder, men han finder ud af det ikke helt passer. Denne kvinde, Victoria får sat et eller andet i gang i Janniks system, som han ellers ikke kender til. Og jagten på denne kvinde går nu ind.

"Advokatens drømmefanger" er en erotisk fortælling  og forfatteren ligger da heller ikke finger i mellem, når der beskrives sexscener, det er lige på og hårdt, hvilket klæder bogen og er med til, at skabe det billede, jeg som læser, fik af Jannik. En barsk og modbydelig mandsperson, som jeg flere gange fik lyst til, at råbe meget højt af. Men jo længere du kommer i fortællingen og jo mere Janniks personlighed og hemmelighed kommer frem, jo større forståelse får du for ham. Han er dog langt hen af vejen en klaphat, en klaphat, som jeg heppede på ville tage sig sammen.

Pernille har skrevet en bog, der er hurtigt læst, nok mest på grund af genren, men også fordi jeg bare havde lyst til, at hører mere om både Jannik og Victoria. Det er en roman med bid i, ment på mere end en forstand. Det er en roman med spænding, erotik (siger sig selv), en masse spind, og i bund og grund en kærlighedshistorie, som jeg glæder mig til, at læse mere om i anden og sidste del af fortællingen om J & V.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar