mandag den 14. november 2016

Bogforum 2016

                                                                  (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)
*Reklame*

I lørdags drog jeg mod Bella Centeret i København, der var nemlig Bogforum, og for en bogelsker som mig, er det et must hvert år - jeg ser frem til det med længsels hver eneste gang.  De sidste to gange har jeg simpelthen haft så meget på programmet, at jeg har rendt rundt og ikke oplevet den gode stemming og atmosfære, der egentligt er derinde. Så i år lagde jeg min strategi om og skrev kun det ned jeg BARE MÅTTE OPLEVE og resten skulle bare komme til mig, når jeg var der. Det fungerende rigtigt godt og jeg nød for en gang skyld stemningen, og nåede det jeg ville uden at fare rundt fra det ene til det andet.

                                                                            (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

I år havde jeg benyttet mig af at Bogforum uddeler pressebillet til blogger, tak for det, det var meget flot af dem og en god måde for dem, at få omtale på. :)

                                                                     (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Min dag begyndte med, at jeg mødtes med min barndomsveninde for lige, at sige hej, det er en tradition at vi mødes et par gange i løbet af dagen. Da jeg ikke umiddelbart havde noget på programmet før kl. 12.15 gik jeg med Maria ind og hørte Mich Vraa, til dagens sang - skønherligt at begynde Bogforum med sang og fortælling, det skal jeg huske til næste år!

                                                                            (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Derefter bevægende jeg mig mod Tranescenen, da jeg skulle høre Dorte Nors, jeg var i god tid, så jeg fik lige hørt Lotte og Søren Hammer fortælle om "Mørkemand", den nyeste i serien om Konrad. Jeg havde dem på programmet senere for at hører dem tale om "Rosa", men det nåede jeg ikke for der stod jeg i kø til signering af Hella Joof's "Papmachereglen....."!

                                                                       (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Jeg fik hørt Dorthe Nors fortælle om "Spejl, skulder, blink" - hun fortalte om bogen, om middel aldrende kvinder og hvorfor de/vi er så vigtige for samfundet. Et dejligt interview.

                                                                       (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Jeg måtte da også lige have en lille krusedulle i min bog :)

                                                                        (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Hella Joof er en kvinde jeg synes er meget skøn og inspirerende, så jeg MÅTTE høre hende fortælle om "Papmachereglen...." og hvilken vidunderlig ide jeg havde fået der. Dog var Hella alene på scenen, da vedkommende, som skulle have lavet interview med hende havde booket sig selv andets sted. Men pyt for Hella var/er jo god nok til selv at fylde tiden ud.

                                                                         (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Og Hella skulle også sætte en krusedulle i min bog :)

                                                               (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Og så var det jo at Lotte og Søren fortalte om "Rosa" mens jeg var i køen hos Hella, men pyt, selvom jeg havde glædet mig til at høre om den. Men sætte en autograf i min bog, det skulle de :)

                                                                    (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Da klokken slog halv fire var det endelig tid til årets højdepunkt, i hvert fald for mig, nemlig Anne B. Ragde, en af mine yndlingsforfattere. Hun var der i forbindelse med, at hun har udgivet fjerde bind i "Berlinerpoplerne" - en bog, der slet ikke skulle være skrevet med endte med, at blive det! Anne fortalte så, at der kommer en mere, for nu har hun mere, at fortælle om Familien Nesskov. Dagens bedste nyhed!

                                                                (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Og selvfølgelig skulle jeg have Anne til at skrive i min bog - og for fjerde gang den dag måtte jeg stave mit navn, altid et samtaleemne når jeg møder de forskellige forfattere rundt omkring.

Anne var mit sidste punkt på dagens program, så herefter gik jeg rundt og købte lidt bøger. Jeg fik faktisk kun købt fire, jeg havde dog fem med hjem, for da jeg var omme og hilste på Nanna og Marie fra Modtryk, fik jeg lige en bog af dem :)

Jeg var hjemme i det lille dukkehus ved 20 tiden, godt træt og brugt, efter endnu et dejligt Bogforum, nu er det bare af vente til næste til næste år.

                                                                               (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

2 kommentarer:

  1. Der ser altså ud til at du har haft en rigtig skøn dag. :D NÆSTE år er jeg der :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jepper, du har vel skrevet det i kalenderen :)

      Slet