lørdag den 9. april 2016

Pulsen Koordinater af Nanna Lundgaard Arbøl

                                                                             (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

'Reklame*
Pulsens koordinater - Nanna Lundgaard Arbøl -  Copenhagen Storytellers - 4/5 stjerner - Eksemplar fra forlaget

Nanna skriver digte, digte om mennesker, kærlighed og livet i det hele taget.

Jeg er vild med digte, især digte som på en eller anden måde kommer til at røre mig, og det er der flere i denne lille fine digtsamling der gør.
Selv om jeg ikke er vanvittig kendt i Københavns gader, digtene har hvert deres gade tilknyttet, kunne jeg sagtens relatere til teksterne. Jeg tror meget af det som forfatteren skriver om har vi alle prøvet, også er det nok lige meget om det er i Københavns, Odenses. Århus' gader eller et helt fire sted de foregår.

Nanna skriver så fint og levede, at jeg flere gange måtte læse digtet en gang til, bare for at få lov til at mærke det fine sprog igen.

Tak til Nanna L. Arbøl for at røre mig helt ind i det inderste af mit hjerte.

"Du falder så kludedukkeagtigt på knæ
 ved kantstenen
 mens aftensolen brænder den realitetssans
 du bliver ved at smide væk
 ned imellem dine hårrødder
 så det siver derind
 hvor poesi gør ondt
 og kærlighed er limen"



Ingen kommentarer:

Send en kommentar