mandag den 13. april 2015

Må jeg hjæpe dig - fri af depression af Lone Overby Fjorback

                                                                   (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

*Reklame*
Må jeg hjælpe dig - fri af depression. - Lone Overby Fjorback - Gads forlag - 4/5 stjerner - anmeldereksemplar fra forlaget.

Jeg takker som regel altid ja tak til selvhjælpsbøger/fagbøger om depression og stress, da det er lidelser jeg selv har meget tæt inde på livet. Når det er sagt er jeg også meget kritisk da jeg efterhånden har læst en god stak, og tro mig der findes et hav af bøger om emnet, nogen er gode, nogen er mindre gode og andre er dårlige, selv om de alle har det formål at gøre os klogere på hvad det vil sige, at være psykisk sårbar og hvad du kan gøre for at få det bedre.

Lone Overby Fjorback har bestemt skrevet en af dem, som er gode og endda i den gode ende af god. Bogen er velskrevet, velovervejende og letlæselig - forfatteren har ikke brugt en masse faglige udtryk som der kan være svære at forstå - tak for det. Det gør nemlig at alle kan være med.
En af de virkelig skønne ting som jeg holder meget af i denne bog er at den henviser til mindfulness og  medfølelse, hvordan du kan bruge de to begreber til at hjælpe dig selv og til at komme videre og få mere overskud i hverdagen. Hvordan det hjælper, at arbejde med det fysiske for at få det psykisk bedre. Og det er altså lykkedes Lone Overby Fjorback at få det budskab frem i bogen. :)

"Du kan lære at forstå, hvad der trækker dig ned - og samtidig skabe sunde vaner i sindet, der kan bringe glæde, lethed og balance i dit liv."

Tak for at have skrevet en bog om den balance det fysisk og psykiske kan gøre for hinanden!

(Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar