tirsdag den 28. april 2015

Blod på sneen af Jo Nesbø

                                                                         (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

*Reklame*
Blod på sneen - Jo Nesbø - Modtryk - 3/5 stjerner - anmeldereksemplar fra forlaget

En thriller om en forelsket lejemorder!

"Blod på sneen" er mit allerførste bekendtskab med Jo Nesbø's forfatterskab og det har været en fornøjelse på mange måder men også en skuffelse på andre. Jeg er fan af bøger, især thriller, hvor de er  detaljere og det mangler altså lidt i denne. Der mangler dybe og det er med til, at gøre det til en letlæselig bog på kun 160 sider. Til trods for dette formår Jo Nesbø dog alligevel, at få det hele til, at hænge sammen. Også overrasker han mig positivt med hans noget finurlige sprog. Det er dog en skrivestil jeg lige skulle vænne mig til.

Olav er lejemorder og et meget ensomt menneske. Det er begrænset hvor mange venner man har når ens levevej er at slå andre ihjel. Olav har heller ikke noget familie, han er enebarn og begge forældre er døde. Olav har heller ikke kone og børn. Men til gengæld er han forelsket, der er bare det problem at det er i hans chef kone og han er hyret til at slå hende ihjel. Han slår også en ihjel bare ikke konen og det får konsekvenser for ham for chefen lader ham ikke slippe så let.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar