søndag den 12. oktober 2014

En tør hvid årstid af Andre´ Brink

                                                                  (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

En tør hvid årstid - Andre´ Brink - Lindhardt og Ringhof - udkommet i 1979 - læst til læsegruppe - 2/5 stjerner

En bog om at være hvid men samtidig hjælpe de sorte i Afrika midt i apartheidtiden.

Ben opsøger en god gamle ven for, at få ham til, at opbevare nogen papir for sig, for der er nogen efter Ben, da han har stået frem og hjulpet de sorte.
Det hele starter med, at Ben, der er skolelærer hjælper skolens sorte pedel, som han udvikler et venskab med. Gordon, som han hedder, mister sin søn under mystiske omstændigheder og Ben træder til. Gordon bliver også myrdet og tingene ramler sammen om Ben. Men han tror på, at der er ugler i mosen, selv om særhedstjenesten og regeringen fejer det ind under selvmord.

Jeg har kun givet denne bog 2 stjerner til trods for, at jeg godt kan lide forfatterens skrivestil og sproget i bogen. Men desværre fanger historien mig ikke. Den keder mig til tider og jeg tænker hmm - der er mange sider endnu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar