mandag den 27. januar 2020

Happy Fat - fordi du godt må være tyk af Sofie Hagen

(Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

*Reklame*
Eksemplar fra HarperCollins
Udgivet 2020
"Selvhjælpsbog"
★★★- Udmærket

Åhh, jeg ville så gerne have været mere glad for denne, men der var bare så meget ved den, som stak mig i hjertet og gav mig intet godt. Men der er bestemt også noget godt i bogen. Men fan af den nåede jeg desværre ikke at blive!

Sofie Hagen har skrevet en bog om, at være tyk og om, at fylde i et samfund, der gerne vil at alle tykke fylder en hel del mindre. Sofies bog handler om tykforbi og om, at se positivt på sig selv og sin overvægt. 

Langt hen af vejen kan jeg godt følge Sofie men jeg tror, at jeg har være forskånet for meget af det, som andre tykke oplever (ja, jeg er tyk) uden i verden. Jeg føler virkelig med jer, der oplever, at folk råber af jer og snakker om jer på gaden, og det er på ingen måde i orden, at andre synes de har ret til, at håne os. 

Jeg er enig med Sofie i, at vi alle har lov til, at se ud som vi vil og ingen andre, heller ikke samfundet, skal bestemme. Men når det så er sagt er der også bare flere steder i bogen hvor jeg tænkte "Ej, come on, sådan er det jo ikke" - men tror igen det hænger sammen med, at jeg ikke oplevet det samme som Sofie og flere andre skønne tykke mennesker. 

Jeg anbefaler bogen, til jer, der har brug for en bog, der fortæller, at det er okay, at være tyk. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar