lørdag den 21. december 2019

Det som hjertet husker af Jan-Philipp Sendker

(Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

*Reklame*
Eksemplar fra Gads Forlag
Udgivet 2019
Roman
Serie: Burma #3
★★★★★

Ko Bo Bo bor sammen med sin onkel U Ba i Kalaw I Burma. Det gør han da hans forældre ikke kan have ham boede men hvorfor er det at de ikke har mulighed for det? - nu hvor Ko Bo Bo er blevet ældre er han også blevet nysgerrig på hvorfor og vil gerne finde svar på det. Men er hans familie klar til det? 

Hans far kommer på besøg en gang om året men hans mor er et fjernt minde og han får ikke rigtig noget ud af at prøve, at huske. Men en dag lukker hans onkel op for historien om hans forældre og en historie tager form i Ko Bo Bo's hoved. Men vil han nogen siden se sin mor igen? 

Åhh for pokker altså, den dag det blev afsløret for mig, at der kom endnu et bind i denne virkelig vidunderlige serie græd jeg. Græd af lykke for det er noget af det smukkeste jeg længe har læst og jeg fik kæmpeforventning til denne, som desværre er sidste bind i serien. Og bogen, fortællingen og Jan-Philipp Sendker lever fuldt op til hvad jeg regnede med bogen ville indeholde. Og ja jeg græd også gennem min læsning, for det er simpelthen er smuk og skøn fortælling. 

Fortællingen er hjerteskærende, eftertænksom, levende og bare virkelig godt skrevet og fortalt. Jeg er simpelthen vild med forfatterens evne til, at skrive så du som læser føler du er en del af historien. 

Bogen er magisk og jeg anbefaler den til alle, som elsker at læse smukke og kærlige fortællinger. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar