lørdag den 13. juli 2019

Mød mig i paradis af Heine Bakkeid

(Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

 *Reklame*
Eksemplar venligst sendt af Lindhardt og Ringhof
Udgivet 2019
Krimi
Serie: Thorkild Aske #2
★★★★★

Velkommen tilbage til Thorkild Akse, vores tidligere afhøringsleder ved politiet. 

Her i bind to får han tilbudt et job hos krimiforfatteren Milla Lund, som har brug for hans ekspertise i forbindelse med researchen til hendes kommende bog. 

Milla er godt i gang med, at skrive en krimi, der er baseret på en virkelig historie om to piger, som er forsvundet sporløst fra et børnehjem. 

Thorkild siger ja til job, til trods for, at den tidligere konsulent på opgave blev dræbt. Da Thorkild under sit arbejde får mistanke om, at der er en ubehagelig sammenhæng mellem de to piger, Millas forfatterskab og den tidligere konsulents død, ved han ikke om han skal forsætte på opgaven eller ej. 

For hvad er sandheden og hvad er fiction i forhold til Millas krimi? 

                                                               (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Siden bind et i serien udkom tidligere på året har jeg set frem til forsættelsen på serien og Heine Bakkeid lever fuldt ud op til mine forventninger til "Mød mig i paradis". 

"Mød mig i paradis" er spændende, nervepirrende og med et velskrevet plot, som denne læser under ingen omstændigheder havde gættet. 

Selvom jeg synes denne klart er bedre end den første og jeg i min anmeldelse af "Jeg vil savne dig i morgen" skrev at Heine Bakkeid kommer til på sigt, at mængde sig i toppen af de bedste krimiforfattere, så mener jeg det stadig, dog nåede ikke han derop med denne. Men der er ingen tvivl om, at vi har med en forfatter, at gør som kan skrive og som kan sammensatte en krimi, der holder. Og jeg ser meget frem til den næste i rækken. 

Jeg anbefaler bogen/bøgerne til jer krimifans derude. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar