onsdag den 3. april 2019

Jeg vil savne dig i morgen af Heine Bakkeid

(Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

 *Reklame*
Eksemplar fra Lindhardt & Ringhof
Udgivet 2019
Krimi
★★★★/6

Velkommen til en ny afhøringsleder i en planlagt serie om Thorkild Aske!

Thorkild Aske er tidligere afhøringsleder og han er lige blevet løsladt fra Stavanger fængsel. Thorkild har afsonet en tre årige dom for manddrab. Før han røg ind og sidde var han ansat ved specialenheden for politisager men af gode grunde har han ikke længere sit job og må nu ud og starte forfra. Han har heller ikke noget sted af bo, så både jobsøgning og boligsøgning går i gang. 

Thorkild, der er så plaget af skyld og er i en konstant fysisk smerte lader sig overtale til, at drage ud til et fyr på en lille ø i Nordnorge for, at lede efter en ung mand, der er forsvundet. Sagen er blevet afskrevet som en drukneulykke men den unge mands mor insisterer på, at politiet skal finde hans lig. 

Alt i mens efterårsstormen raser går det op for Thorkild, at han ikke er alene uden på fyrholmen. 

                                                              (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Norge har fået et nyt krimitalent, som på sigt kommer til, at mængde sig blandt verdens største krimiforfattere og jeg glæder mig til, at læse videre i serien om Thorkild.

"Jeg vil savne dig i morgen" er megaspændende, interessant læsning og nervepirrende, men jeg gik også lidt i stå i den til tider, men kom hurtigt ind i den rette stemming igen. 

Jeg vil anbefale bogen til jer derude, som er nysgerrig på denne debutant på krimihimlen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar