torsdag den 29. marts 2018

Postkort fra #33: Krimimesse 2018

Livet i dukkehuset har været en tur på Krimimesse i Horsens - det var en lang dag, der startede kl. 6.48 på Sorø Station hvor jeg skulle mødes med Lotte fra Cats books and coffee. Det var min første gang på messen men bestemt ikke den sidste. Det er en lille og hyggelig messe, som bliver afholdt i det gammel statsfængsel, og det må jo siges, at være de perfekte rammer for en krimimesse. Desværre var vejret ikke med os, det var pivkoldt og det sneende, så jeg fik ikke taget nogen billeder af omgivelserne udenfor, men fik da taget en del billeder indenfor :) Så here we go  - er I klar til at se billeder af hvad jeg oplevede?

                                                   (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Grunden til, at jeg skulle så tidligt af sted var fordi at Politikkens Forlag havde inviteret til morderisk morgenmad med Daniel Cole (Kludedukken) og Emilie Schepp (Fars dreng) - det var så hyggeligt at møde dem og hører dem fortælle om deres meget forskellige bøger. - Tak for invitationen til Forlaget.

Derefter gik vi over i den bygning hvor alle forlagene er, og hov der var der glædeligt gensyn med Elly som sad hos Gads Forlag og var i sit altid strålende humør. 

                                                                  (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

                                              (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Gads forlag havde også taget Livet i dukkehuset med på messen, det udløste en snak med de søde forlagsfolk om, at jeg bliver vildt stolt over, at se mig selv blive citeret, men jeg ved aldrig om jeg vender mig til det. Gør man det mon? 

Herefter gik turen til event hos Lindhardt og Ringhof, der havde inviteret til kaffe og kage med Stefan Ahnhem  (Atten grader minus) - Det var også rigtigt hyggeligt og vi fik en god snak med ham om hans bøger og om hvordan det er at flytte til Danmark fra Sverige.

Tak til forlaget for invitationen og indgangsbilletten.

                                                            (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Der hang en fangedragt i det lokale vi skulle være i, og nogen af de andre søde blogger, synes da lige jeg skulle fotograferes med den.

                                                  (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Efter mødet med Stefan løb vi nærmeste over til Politikkens forlag hvor der var reception for Mads Nordbo, hvis nye bog Kold Angst blev udgivet samme dag. Superhyggeligt med Bobler og smaddergode lakridser. 

                                                       (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

                                                             (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Så blev det tid til, at gå lidt rundt igen og hilse på forskellige forlagsfolk og andre blogger inden jeg skulle hører Mats Strandberg (Hjemmet) sammen med Mette fra En bognørds skriblerier. Og selv om det forgik på svensk, så gik det meget godt med, at forstå ham.


 
                                               (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Igen havde jeg et hul i mit program som blev udfyldt med en masse snak. hvorefter turen gik til Gymnastisksalen hvor jeg skulle hører Torkil Damhaug (en femte årstid), som blev interviewet af vores helt egen Jesper Stein.

                                                    (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Som det allersidste på dagens program skulle jeg høre S.K. Tremayne, hvis rigtige navn er Sean Thomas, fortælle om (Ildbarnet) - Det var hylede morsomt, at høre ham fortælle om hvor han får sine ideer fra til de bøger han skriver. 

 
                                                       (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Der blev selvfølgelig også tid til at "jagte" forfatterne til signeringer i mine bøger :) 

                                                           (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Lindhardt&Ringhof, Gads Forlag og Politikkens Forlag tak for de fine goodiebags :) 

                                                                (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

                                                                    (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

                                                                     (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Det var alt for nu, men jeg vender tilbage i 2019 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar