mandag den 15. januar 2018

Gæsteblogger #1: Sabrina Glud - Hvad er din yndlingsbog?


Gæsteblogger - hvad er din yndlingsbog? er et helt nyt tiltag her på bloggen. Tit bliver vi bogelskere spurgt om vi har en yndlingsbog - come on det er da ikke lige til, at svare på - men det har da ikke forhindret mig i at stille det til 12 blogger, og de 12 blogger kommer I til, at møde gennem 2018. 

Den første gæsteblogger er Sabrina fra Sabrina's Blog - en 29 årige kvinde, som læser Engelsk til dagligt på SDU. Sabrina læser mest fantasy og dystopi og det paranormale, hvilket også kommer til udtryk i hendes yndlingsbog/serie. 

                                                                  (Copyright Sabrina Glud)

Hvad er din yndlingsbog? Det er nok et af de sværeste spørgsmål for en bogelsker. Jeg har altid svært ved at svare, for jeg har læst mange virkelig gode bøger, og så kommer det også an på mit humør og hvornår jeg har læst bogen og så videre.
Hvis jeg skal vælge en, eller en serie, må det blive Fever serien af Karen Marie Moning. Folk der har fulgt mig i lidt tid er nok trætte af at høre om den efterhånden, men jeg kan ikke gøre for det. Jeg elsker den serie så utrolig meget, og jeg kan egentlig ikke helt sige hvorfor.

Fever serien består af 9 bøger, og der kommer en 10 i marts, som alligevel ikke er en Fever bog, den foregår bare i samme univers. Serien starter med Darkfever, hvor vi følger MacKayla Lane, også kaldet Mac, som tager til Irland for at efterforske og få hævn for sin søsters død. Dette er også en af grundene til at jeg virkelig elsker denne serie, jeg er helt pjattet med Irland, og der er temmelig meget Irland i Fever serien. Det er Fever serien der startede min kærlighed til Fae, og jeg elsker dem stadig. Mac finder ud af, at hun er noget særligt, og hun får et helt andet formål end blot at undersøge søsterens død. Efterhånden som serien udvikler sig, udvikler selve historien sig også og den bliver mere og mere kompliceret. Jeg kan som sagt ikke sige præcis hvorfor jeg elsker denne serie. Jeg er ved at genlæse den, og jeg kan komme på masser af ting som ikke er helt i top, men jeg er egentlig ligeglad. I mine øjne er det en perfekt serie. Jeg brød mig ikke om Mac i starten, hun er ret irriterende, men stadig ikke på en måde som mindskede min kærlighed til serien. Det hjælper også, at hun udvikler sig ret meget i løbet af serien og jeg ender med at elske hende. Og så er der jo Jericho Barrons. Jeg elsker ham, og jeg elsker de to sammen. Jeg vil ikke fortælle så meget om ham, han skal opleves. Han kan være en røv og en idiot, men han er så fantastisk alligevel. Fever serien består af så mange spændende personer, der alle bidrager med noget forskelligt til serien. 

I løbet af min bacheloruddannelse havde jeg et fag om fantasy litteratur, hvor jeg selv måtte vælge bog og emne til eksamen. Det kommer vel næppe som en overraskelse at jeg valgte Darkfever. Jeg er nu i gang med mit speciale, og ja, du gættede rigtigt, jeg skal arbejde med Fever serien. Jeg arbejder dog kun med de første fem bøger, da de på en måde fortæller deres egen historie. Og var det ikke nok, så rejser jeg også til Irland i slutningen af februar fordi forfatteren kommer. Forfatteren er amerikansk, men kommer altså til Dublin for at fejre den næste bog, High Voltage, og selvfølgelig skal jeg med, og jeg glæder mig! Hvis du ikke har læst Feverserien, synes jeg helt klart at du skal give den en chance. Den er desværre ikke oversat til dansk, men det håber jeg den bliver, så endnu flere kan få muligheden for at læse denne fantastiske historie.

                                                                           (copyright Sabrina Glud)'

Tusind tak til Sabrina for, at ville lege med og svare på dette til tider svære spørgsmål.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar