tirsdag den 28. februar 2017

Den usynlige Ivan Isaenko af Scott Stambach

                                                                          (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

*Reklame*
Den usynlige Ivan Isaenko - Scott Stambach - Politikens Forlag - 2/5 stjerner - Udgivet 2017 - Eksemplar fra Forlaget

Åh hvor havde jeg bare glædet mig til denne roman, jeg så frem til den og har læst så mange gode anmeldelser, men jeg blev slet ikke slået bag over af dem, som så mange andre er blevet. Jeg ville så gerne kunne skrive, at den rørte noget dybt i mig, men desværre så kedede jeg mig til tider og var flere gange ved at opgive den. Det er ikke fordi bogen som sådan er dårlig, den er okay, men den gav mig bare ikke hvad jeg forventede af den.

Vi møder i "Den usynlige Ivan Isaenko" den 17 -årige Ivan, der bor på Mosyr Hospital for Alvorligt Syge Børn i Hviderusland. Ivan er handicappet og lever uden ben og med kun en arm og tre finger. Ivan er til gangæld et geni, finurlig og en god dreng, som elsker at drille og finde på. Han besidder en enorm tålmodighed hvilket er med til, at han kan holde sin hverdag og sit liv ud. Ivan sover ikke meget og bruger tiden på at skrive. Ivan kan blandt andet forgive at være i koma når han gerne vil være i fred. Det gør at han kan overhører samtaler mellem læger og sygeplejersker, og bruge det til sin fordel. Der er dog en af sygeplejerskerne, som gennemskuer ham, men det viser sig også kun, at være i hans egen interesse.

Ivan er vores hovedperson og fortæller i bogen, og det holder til dels, men nogen gange bliver det bare for meget snik-snak om ingenting, som gør, i hvert fald, for mig, at bogen bliver for kedelig og lang.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar