lørdag den 15. oktober 2016

Mit navn er Shylock af Howard Jacobson

                                                                                 (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

*Reklame*
Mit navn er Shylock - Howard Jacobson - Forlaget Modtryk - 1/5 stjerner - Udgivet 14. Oktober 2016 - Eksemplar fra forlaget.

Nyfortolkning af Shakespeares "Købmanden i Venedig"

Øv, hvor det smerter mig, at skulle skrive, at denne fortælling intet godt gjorde for mig, jeg havde nemlig glædet mig voldsomt meget til den. Men jeg tænker, at det hænger sammen med, at jeg ikke blev fanget af historien og den virkelig var langtrukken og kedelig.

Simon Strulovich, der er jøde og kunstsamler mangler en af snakke med, så da han møder Shylock på kirkegården invitere han ham med hjem, og et lidt usædvanligt bekendtskab udvikler sig til et venskab. Måske har de mere tilfælles end hvad de lige tror.
Simon's datter er fanget i inderkredsen af Manchesters high society og falder for en fodboldspiller, som ikke er jøde, noget ældre end hende og kendt for at heile til Hitler på banen. Dette passer ikke Simon og hans datter stikker af med fodboldspilleren. Han har nu brug for alt den hjælp han kan få til at få sin datter på bedre tanker.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar