fredag den 30. september 2016

Sandhedens timer bag lyset af Søs Beck

                                                                              (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

*Reklame*
Sandhedens timer bag lyset - Søs Beck - Forlaget Mellemgaard - 3/5 stjerner - Eksemplar fra forfatteren.

For et stykke tid siden fik jeg en henvendelse fra Søs Beck, på bloggens facebookside, om hun måtte sende et eksemplar af hendes nyeste bog til mig, jeg har tidligere anmeldt hendes børnebog "Møkkes bakketop", jeg sagde pænt ja tak og næste dag havde Søs været forbi og lagt den i min postkasse. Nu er det så på tide at dele med jer, søde læser, hvad jeg mener om den.

"Sandhedens timer bag lyset" er digte, digte Søs har skrevet som terapi, for at hjælpe sig selv ovenpå en arbejdsulykke. En ulykke, som kostede Søs en del. Hun er hudløs ærlig i hendes digte og ligger ikke fingrene imellem. Digte om at komme tilbage til livet, kampen med sygehuse og kommunen som spænder ben for hende.

Digte skal røre mig, digte skal give mig en følelse af at jeg til stede i nuet når jeg læser dem, det gør forfatterens digte til dels og så ikke helt, det er som om jeg manglende noget. Men når det så er sagt, så var der alligevel noget ved dem, noget der gjorde et eller andet ved mig. Det er svært at forklare, for digtene er ikke dårligt skrevet, men i og med de er så personlige, som de er for forfatteren, blev de det aldrig helt for mig.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar