fredag den 15. juli 2016

Relationsbogen af Karin Askholm

                                                                               (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

*reklame*
Relationsbogen - Karin Askholm - Mellemgaard - 3/5 - Eksemplar fra forlaget

Jeg er uddannet pædagog, og spørger man mig, starter alt pædagogisk arbejde med relationsarbejde. Så da jeg fik tilbud om at læse og anmelde denne bog, skyndte jeg mig at sige ja tak. Det har jeg ikke fortrudt, dog fortæller bogen ikke noget nyt, men er en rigtigt god og hurtigt måde til lige at få genopfrisket ens viden.

Karin Askholm tager udgangspunkt i tre forskellige måder, du som medarbejder kan danne professionelle relationer på - der er: Distanceforholdet, omsorgsforholdet og gensidighedsforholdet.
Karin Askholm beskriver hvert enkelt forhold med både de fordele og ulemper, som der kan være hvor vidt du arbejder med den ene eller anden relation. Jeg synes, at bogen giver et meget klart billede af hvilken relationstype jeg, er når jeg arbejder med mine unge mennesker på mit arbejde. Den bekræftende mig i, at jeg lige præcis er den relations-arbejder-type, som jeg gik og forstillede mig.
Gennem hele bogen møder du seks unge mennesker, der alle har været afhængige af at have professionelle relationer tæt inde på livet.

En bog alle der arbejder det pædagogisk fag burde tage og læse :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar