mandag den 28. september 2015

Jordemoderen fra Hope River (Læsegruppe #3)

                                                                            (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

I aften står den på læsegruppe her hjemme hos os i det lille dukkehus. Tænker Hr. Helmig nok ender med at forlade hjemmet, lige som han næsten altid gør når der kommer gæster. Men jeg glæder mig meget til at se dem og til at diskutere den læste bog. Vi har læst "Jordemoderen fra Hope River" og i og med at vi skal være her ved mig, er det også mig som har valgt den. :)

Jeg synes det er en vidunderlig historie selvom den er barsk. Den foregår i slut 20'erne - start 30'erne, hold nu der er jo en verden til forskel fra nu. Vi har med en kvinde at gøre som er på flugt fra politiet, hun ender i en lille flække hvor der bliver set skævt til sorte mennesker, men det tager vores hovedperson ikke så tungt, for i hendes verden er alle ens og hun bliver da også veninder med en sort kvinde. Det er ikke alle, som ser lige godt på det og så sker der ellers ting og sager. 

Jeg ser meget frem til at høre hvad de tre andre damer mener om den. Jeg har givet bogen 4/5 stjerner på https://www.goodreads.com 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar