fredag den 6. februar 2015

Berlin 404 af Thomas Clemen

                                                                 (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

*reklame*
Berlin 404 - Thomas Clemen - Modtryk - Anmeldereksemplar - 3/5 stjerner

Vi befinder os i Berlin i en meget nær fremtid, men i et Berlin hvor muren aldrig er faldet. Der sker en togulykke hvor to toge støder sammen, et fra hver af de to Tysklande. I kølvandet på ulykken bliver den handicappede IT-tekniker Jacob sendt fra Vestberlin til Østberlin for at afhjælpe de beskyldninger, som de to lande kommer med mod hinanden. For hvem af dem står bag ulykken og hvorfor? Med sig har han en kvindelig soldat, der skal passe på ham, men hvad de ikke ved er at Jacobs to brødre er i hælene på dem. Der sker ting og sager og til tider er det svært at finde hoved og hale i handlingen. Der er rigtigt mange personer og hændelser som du skal holde styr på. Det var først hen ved de sidste 150 sider at bogen virkelig fangende mig og der det går op for mig hvad alt det her handler om. Og jeg må sig at Thomas Clemen total tog røven på mig med de afsløringer, som der kommer sidst i fortællingen. Det var en genistreg og derfor lander vi på 3 stjerner og ikke 2 som var min oprindelige vurdering af bogen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar