søndag den 14. september 2014

Sommerbogen af Tove Jansson

                                                                  (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

 Sommerbogen - Tove Jansson - Forlaget Gyldendal - 176 sider

Mon ikke vi alle husker mumitroldene - jeg gør i hvert fald. Forfatteren til de små trolde, som døde tilbage i 2001, nåede dog at skrive en helt vidunderlig voksenbog - hun har sikkert skrevet flere, men umiddelbart kender jeg kun denne. Kan I søde læse anbefale andre af hende?

Sommerbogen handler om Sophia på 6 år og hendes farmor og deres sommer på en finsk ø. Sophias far er også med, men han er en biperson i historien. Sophia er en videbegærlig og nysgerrig pige, der altid har en masse spørgsmål til farmoren, som farmoren på bedste vis prøver at svare på. De bruger deres sommer på at snakke, bade og hygge sig.

Sommerbogen er en skønherlig lille fortælling, velskrevet og hygsom. :)


                                                                     (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Bogen er så fin så fin i sin sarte lyserøde farve med blå kanter på siderne. Inde i bogen er der små tegninger som bare gør det ekstra fin. Valgte at vise jer denne tegning da katten minder om den kære Hr. Helmig :)

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker virkelig Tove Jansson! "Sommerbogen" er fantastisk, og nu har jeg lige læst den genudgivne "Billedhuggerens datter" også, som minder meget om "Sommerbogen" på sin vis. Hun skriver fantastisk. Så sart, skrøbeligt, fint og morsomt. Jeg elsker det.

    SvarSlet
  2. Ja, jeg stødte godt på "Billedhuggerens datter", den anden dag, den må jeg snart få læst :)

    SvarSlet