mandag den 20. januar 2020

Pitbull af Anne Mette Hancock

(Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

*Reklame*
Eksemplar fra Lindhardt og Ringhof
Udgivet 2020
Krimi
Serie: Kaldan & Schäfer #3
★★★★★★  - Over al forventning 


Åhh for den Anne Mette, så gjorde du det igen, skrev en krimi i verdensklasse. Jeg er simpelthen vild med historien om Kaldan og Schäfer. Anne Mette har den vildeste fantasi og jeg skal lige love for, at hun i "Pitbull" fik taget r..en på mig! Jeg havde da overhovedet ikke set den slutning, der er på bogen, komme. Historien er simpelthen for sindssyg, jeg er kæmpefan af alle tre bøger i serien men med "Pitbull" har Anne Mette overgået sig selv - og jeg tør da slet ikke tænke på hvad der kommer til, at ske videre i serien. 

HVEM TØR GÅ I GRAVEN MED SORT SAMVITTIGHED? 

Heloise Kaldan, som er journalist er godt i gang med, at lave en reportage om dødende dansker, da en ældre og kræftsyg sønderjyde, betror hende, at han i sine unge dage var indblandet i en forbrydelse, og ovenikøbet en alvorlig en af slagsen. Kaldan går i gang med, at undersøge sagen og hun opdager, at den har forbindelse til en række unge kvinder, der forsvandt sporløs tilbage i 1990' erne. 

Kaldan må tilkalde Schäfer, hendes ven og den bramfrie efterforsker fra Københavns politi. De to får travlt da de helst skal nå, at opklare sagen inden sønderjyden udånder. 

Men hvordan hænger sagen sammen og når de det i tide?

"Pitbull" er spændende, spooky, velskrevet, overdrevent god, medrivende, fabelartig og indeholder et fremragende plot. Der er et godt flow i fortællingen og den er en ægte pagetuner. 

Jeg anbefaler hele serie til alle jer krimifans derude. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar