søndag den 27. januar 2019

Bryster skal hoppe når man hikker af Hella Joof og Karen Thisted

                                                              (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset)          

                                                                      *Reklame*
                       Eksemplar fra Politikens Forlag - Udgivet i 2018 - Samtalebog - ★★★★/6


Der er efterhånden et hav af samtalebøger på markedet, og det er der som sådan ikke noget galt i, men for læseren her, er det ikke så tit, at jeg læser den genre. Jeg må indrømme, at det kommer an på hvem der er samtale imellem og på hvordan forlaget laver PR på den. 



Med "Bryster skal hoppe når man hikker" er der tale om to for mig spændende individer med frygtlig meget på hjertet hver for sig, så når de bliver sat sammen kan det kun blive godt. Og det blev det! Bogen er markedsført som samtaler mellem to kloge kvinder, der tager os med i et univers af såvel sjove som alvorlige emner. Og ja, det gør de, altså kommer rundt om både de sjove emner og de mere alvorlige. 



Karen og Hella taler sammen om mødre, fædre, børn, sygdom, sex, karriere og meget meget mere. De to damer er vildt sjove, livskloge og ligger altså ikke fingere i mellem når de skal fortælle. Undervejs i deres samtaler hjælper de også hinanden med, at få svar på dilemmaer, som de gerne deler med os læser. F.eks. da Karen bliver tilbudt et hus på landet i en periode, men ikke ved om det kan hænge sammen økonomisk, da hun har lejlighed i byen og en gæld, der skal betales. 



For mig er det en givende, troværdig og ærlig samtalebog. Som læser føler jeg mig tilstede i Karens stue eller på landet hos Hella mens de taler. Jeg føler mig budt indenfor i de to kvinders liv, selvom jeg sad i min egen stue, jeg havde en fornemmelse af, at de sad sammen med mig og at jeg var vidne til deres samtaler. 



Jeg anbefaler bogen til jer, der gerne vil læse samtaler mellem to af de mest livskloge mennesker Danmark p.t. kan hive frem, i hvert fald i min optik. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar