lørdag den 20. august 2016

Hjertets stemme af Jan-Philipp Sendker

                                                                               (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

*Reklame*
Hjertets stemme - Jan-Phillipp Sendker - Gads Forlag - 5/5 stjerner - Eksemplar fra forlaget 

Da jeg vendte sidste side i denne bog, var jeg vedmodig, vedmodig fordi jeg ikke længere har denne vidunderlig fortælling til gode. Det ville jeg virkelig ønske jeg havde, den er så smuk og velskrevet, at jeg helt får lyst til at læse den igen og igen.

"Denne historie om kærlighed, tab og erkendelse vil med sikkerhed røre dit hjerte" står der bag på bogen, og det er så sandt som det er skrevet, for hold nu op hvor er du som læser til stede hele vejen igennem på alle leder og kanter, forfatteren ved lige hvordan han skal holde dig fanget fra start til slut.

"Hjertets stemme" er en fortsættelse til "At høre hjertets slå", som jeg desværre ikke har læst, men da det er en selvstændig fortsættelse kan du, som læser, sagtens gøre som jeg, og læse "Hjertets stemme" først.

I "Hjertets stemme" vender Julia tilbage til Burma 10 år efter hun sidst var derude, den gang for at finde sin forsvundne far. Denne gang rejser hun derud for at finde fred i sin sjæl. Julia er blevet hjemsøgt af en stemme som hun ikke kan få til at forsvinde, stemmen tilhører en kvinde, og Julia er nød til at finde ud af kvindes skæbne for at blive kvit med stemmen. Julia kan umiddelbart ikke gøre det hjemmefra New York, så en tur til Burma kan måske hjælpe hende. I Burma får hun hjælp fra sin halvbror, som kender landet og derfor også har nogen forbindelser, som kan fører dem på sporet af stemmen. Julias ophold i Burma bliver ikke helt som forventet og tager en drejning hun ikke havde set komme.

Jan-Philipp Sendker er et dejligt bekendtskab, som jeg kun kan anbefale andre at stifte. Forfatteren skriver i et flydende og letlæseligt sprog og giver dig lyst til mere for hver side du vender.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar