onsdag den 16. oktober 2019

Gæsteblogger #21: Jeg læser fordi........Gitte Tofte.

Så blev det Oktober og det er tiden til, at møde Gitte Tofte, som er denne måneds gæsteblogger. 

(Copyright Gitte Tofte)

Hej! 

Jeg hedder Gitte og jeg skriver om bøger (og sko) på Bookworm’s Closet. Jeg bor på Nørrebro med min kæreste, min datter og min mærkelige kat. Til dagligt arbejder jeg med User Experience for en stor jobdatabase.
Bortset fra et par forvirrende teenageår, har jeg læst hele livet. Jeg kommer fra et hjem med bøger og har altid været betaget af andre menneskers historie. Når jeg taler med folk, og de siger ”du får lige den korte version” har jeg altid lyst til at bede om den lange version i stedet. 

Jeg læser og blogger om mange slags bøger: moderne litteratur, ungdomslitteratur, klassikere, fantasy, sci-fi osv. Den eneste genre jeg (næsten) ikke bryder mig så meget om er krimi – men jeg sætter alligevel en ære i at læse 1-2 krimier om året for lige at følge lidt med.

Men hvorfor læser jeg? Jeg læser fordi ... 


... jeg nogle gange har brug for at slippe væk og lukke mig inde i en anden verden, der ikke kræver noget af mig.


... forfattere kan sætte ord på mine rodede tanker og følelser.


... det føles trygt at læse om personer, der minder om mig.


... det er interessant at læse om personer, der ikke minder om mig




... det har bragt mig tættere på andre.


... det får min krop og hjerne til at slappe af.


Jeg læser fordi jeg ikke kan lade være.


Tusind tak til Gitte for, at ville lege med. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar