søndag den 22. september 2019

Dvale af Camilla Grebe

 (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Reklame
Eksemplar fra Lindhardt og Ringhof
Udgivet 2019
Krimi
Serie: Flickorna Och mörkret #3
★★★★

En vred narkoboss og en attenårige på flygt. 

Samuel er bange, bange for en narkoboss, som han har arbejdet for. De penge som Samuel skulle aflevere til bossen har hans mor smidt ud og de er kørt af sted med skraldebilen. Det skete den dag hun havde fået nok og smid ham ud af lejligheden, så nu er han på flygt. 

Han ender langt væk hjemmefra hvor han får et job hos en enlig mor. Her skal han passe hendes hjerneskadende teenagesøn. Men her hos Rakel og sønnen i det afsidesliggende hus på klippeøen er alt ikke som det ser ud til på overfladen.

To unge er fundet døde i vandet hvor de er viklet ind i  kæder. Politiet med Manfred i spidsen undersøger sagen. Sagen bliver kompliceret da en meget desperat mor melder sin søn savnet. Manfred må søge hjælpe udefra for at kunne løse sagen. 





(Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Camilla Grebe har skrevet en bog om tro, angst for at miste og om grænseløs selvoptagethed. 

"Dvale" er spændende, spooky og er en psykologiske krimi, der har et plot, som er velskrevet og ikke til, at regne ud. Camilla laver et twist i historie, som denne skribent ikke havde set komme. 

Det er ikke en fortælling i høj fart og hvor der er knald på hele tiden, men til gengæld har vi med en krimi, at gøre, som har et langsomt tempo. Men til trods for det langesomme tempo er det en krimi med masser af indhold, som er svær at slippe og som var en fornøjelse at læse. 

Jeg ville sådan ønske, at jeg havde læst de to første i serien inden jeg læste denne, for selv om det er et selvstændigt bind tror jeg, at jeg er gået glip af noget, som kunne have været med til, at give svar på nogen løse ender i dette bind. 

Jeg anbefaler bogen til jer, der læser krimier. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar