lørdag den 10. august 2019

Kniv af Jo Nesbø

                                                                (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

*Reklame*
Eksemplar venligst sendt af Modtryk
Udgivet 2019
Krimi
Serie: Harry Hole #12
★★★★★

Harry Hole er tilbage i tolvte bind i serien. 

Harry Hole drikker igen og han drikker meget. Hans livs store kærlighed Rakel har smidt ham ud, hun fik nok af ham og gad ham ikke mere. Desuden er han er også blevet fyret fra hans job på Politiskolen. Harry kan dog med nød og næppe få lov til, at lave papirnusseri og tage sig af politiets rutinesager. 

Nu kan Harry enten vælge at lade sig gå i hundene eller vente til senere med det projekt også tage sig sammen nu. Men der sker noget tragisk i hans liv. Noget som han ikke i sine værste mareridt nogen siden havde forestillet sig. Og Harry Hole slår sig nu ind på en meget ensom jagt på en gammel fjende.

                                                                (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Hvor meget jeg end holder af Harry Hole og serien om ham, kan jeg ikke lade være med, at tænke, at nu kan Jo Nesbø bare ikke koge mere suppe på ham. Men det går tilsyneladende meget godt for jeg er vild med bind 12 i serien. 

Jeg kan rigtigt godt lide Jo Nesbø's skrivestil og fortællerstil. Forfatteren er god til, at få et plot til, at hænge sammen fra start til slut og fange essensen fra de tidligere bind, så alle bind giver mening. 

"Kniv" er spændende, nervepirrende og som læser ender du med, at føle sympati for Harry Hole. Men tro mig, selv om du gør det ender du også flere gange med at bande af ham og råbe til ham, at han skal tage sig sammen. 

Der er ingen tvivl om, at jeg anbefaler bogen til alle fans af Harry Hole, som endnu ikke er gået død i serien. 

1 kommentar: