mandag den 25. marts 2019

Movies I have seen lately #2

Jeg har været i biografen igen igen, denne gang har jeg set fem film, der alle gav mig noget, både godt som skidt. Findes der noget bedre end, at gå ind i mørket og lade sig opsluge af en film i et par timer? - ja måske lige litteraturens verden! Men jeg er meget tæt på, at sige, at de to er lige højt oppe på min liste over ting jeg holder af. 


(Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

De film jeg har været inde og se er flg.: 

KURSK:



En sandfærdig historie og ubåden KURSK, der gik ned i Rusland. Russerne nægtede at tage i mod hjælp fra England for de kan godt klare situationen selv.
Filmen er fantastisk og tro mod den rigtige historie og uden at afslører for meget, så er de scener, der forgår i ubåden så troværdige, at du bliver overbevist om, at det kunne være gået sådan for sig. 

ON THE BASIS AF SEX:

Endnu en film, der er lavet over en sand historie. En genre jeg godt kan lide, at se. Denne handler om en kvinde, der læser jura tilbage i 60 érne hvor det ikke var så normalt, at kvinder kom ind på studiet. Kvinden bliver kendt for, at kæmpe for retfærdighed i retssystemet. 
En helt igennem gennemført film, som virkelig gav et billede af hvordan vores verden og syn på forskellige ting har ændret sig. Ikke kun til det gode hvilket gjorde filmen endnu bedre.

GREEN BOOK:



Åhh Viggo, du er så vidunderlig og i denne film beviser du endnu en gang hvorfor du i min optik er en af verdens bedste skuespiller. 
Green Book handler om rascime, om forskellen mellem hvid og sort. Om rettigheder. Green Book, er en bog over de hoteller, som de mørke havde ret til at overnatte på i syden tilbage i 60'erne. 
Filmen er en af de bedste jeg længe har set, og jeg forstår godt, at den har vundet til Oscarfesten.

BRITT-MARIE VAR HER:



Jeg havde glædet mig til, at se denne. Jeg vild med bogen bog og med forfatteren til bogen. Men desværre levede filmen ikke helt op til mine forventninger. Den var længe om, at komme i gang og jeg synes, at meget af humoren fra bogen var pillet ud. En af de få ting, der holdte filmen oppe var Pernilla August, der spillede rigtigt godt.

RAMEN SHOP:



En japansk film, der handler om en ung mand, der rejser til Singapore for, at finde sin onkel og finde ud af hvorfor han ikke kender sin bedstemor.  En rigtig sød og god historie. Desværre var den meget langtrukne og tempoet var simpelthen for langsomt til min tålmodighed. 




Det var alt for nu, hvad med jer søde læser, har I været inde og se nogen gode film på det sidste? Og er der nogen I synes jeg burde se? 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar