fredag den 30. november 2018

Vores elskede af Kamila Shamsie

                                                    (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 
                     
*Reklame*
Eksemplar fra Politikens Forlag - Udgivet 2018 - Roman - ★★★/6


"Vores elskede forråder os.
 Vores elskede forlader os.
 Vores elskede er fjender af staten."

Isma har siden sin mors død taget sig af sine søskende, der er tvillinger. Men nu er de voksne og hun er endelig FRI. Fri til, at gøre hvad hun måtte afbryde den gang. Nemlig at rejse hjem til USA og studere færdig. 

Men hun har svært ved, at slippe hendes søskende. Den smukke og egenrådig Aneeka og den blide og kunstneriske Parvals. Parvals, som er rejst ud i verden for at finde sig selv. Men han giver ikke lyd fra sig i lang tid og da det endelig sker, viser det sig, at han er det mest utænkelige sted af alle. 


                                                     (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 


"Vores elskede" er på papiret en bog lige i min smag, og den havde også mange gode facetter, som jeg er vild med. Men desværre kom den aldrig til, at leve op til mine forventninger. Men jeg ville heller ikke være den foruden i min læseskare. 


"Vores elskede" er en fortælling om hvad det kan gøre ved os mennesker når ens skæbne viser sig, at blive en anden end den vi selv forstiller os vi skal have. Det er en roman om at sætte alt på spil for den vi elsker. En roman om race og hvor vi kommer fra og hvordan vi gerne vil finde tilbage til vores rødder. 

Jeg anbefaler bogen til jer læser, som kan lide, at læse bøger om raceforskelle blandet med kærlighed til sit hjemland. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar