mandag den 12. november 2018

SOLO med STEIN & STEEN - Q&A med Jesper Stein + Giveaway (vind et signeret eksemplar af Solo)

(*reklame* - da bogen, der vises er et eksemplar fra Forlaget)

                                                (Copyright Politikens Forlag)

STEIN & STEEN er taget på tour rundt i Blogland, og vi begynder touren her i Sorø i det lille dukkehus. Jesper Stein er forfatter til successerien om Axel Steen, og den seneste hedder Solo.


(Billedet er venligst lånt fra Politikens Forlags hjemmeside - Copyright Politikens Forlag)


Jesper har været så sød, at stille op til en omgang Q&A og den kommer her:


1.      Vil du ikke starte med, at fortælle lidt om hvem du er? 

Jeg er jyde, opvokset i Risskov ved Århus, 53 år, journalist på JP i små 20 år, inden jeg blev fuldtidsforfatter. Jeg har fire døtre i alderen 4 til 22 år og bog i dag på Amager. Jeg havde ni fjumreår, inden jeg kom ind på journalisthøjskolen, jeg har læst bøger hele mit liv, er glad for at lave mad, for at cykle og for at tale med folk. Det er foreløbig blevet til seks krimier med Axel Steen og jeg er meget lykkelig for mit liv som forfatter.


2.      Vi er nu nået til bind 6 i serien om Axel Steen, vidste du helt fra starten af hvem Axel var og hvordan han skulle udvikle sig gennem bøgerne? 

Nej, jeg vidste ingenting, jeg håbede på, at han kunne bruges til noget mere, men jeg tager en bog ad gangen. Axel har jeg kendt hele mit liv, hans blik på verden er tæt på mit eget eller på en side af mig, og han er på en måde en stemme, jeg har haft inden i mig i hele mit voksenliv.


3.      Hvor finder du inspiration fra til både karaktererne, omgivelserne og historierne i serien? 

Virkeligheden er det vildeste, ikke? Det er der, jeg samler stumperne op, som ender med at blive til en roman. Det kommer fra mennesker, jeg møder, historier, jeg hører, ting jeg ser på gaden, eller læser i bøger, aviser, på nettet, det er fra film, musik, tv, mange af historierne udspringer af virkelige kriminalsager, jeg har dækket som journalist. Min første roman var inspireret af rydningen af Ungdomshuset og Amagermanden, forskellige terrorsager og internationale narkoaktioner stikker også lige hovedet frem i bøgerne.


4.      Sidst men ikke mindst, er du i gang med bog 7 eller skriver du på et helt andet projekt? 

Jeg er i gang med et andet projekt, som er så personligt og løst, at jeg ikke kan sige noget om det endnu og heller ikke ved, om det nogensinde skal blive til et teaterstykke ;-) 

GIVE-AWAY: 


                                                          (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Der ud over har du mulighed for, at vinde dit helt eget signeret eksemplar af SOLO. Jesper Stein har valgt det spørgsmål som du skal svare på i kommentarfeltet. Og det er; 
Hvilken dansk nulevende forfatter har fået sit navn i Solo?

A: Morten Pape
B: Anne Mette Hancock
C: Katrine Engberg


Du skal have dansk adresse for, at kunne deltage og vinderen bliver fundet på tourens sidste dag, nemlig den 25. Nov. kl. 12 og den heldige vinder får direkte besked i en e-mail, så husk at notere den i kommentarfeltet.


                                                     (Copyright Politikens Forlag)

Jeg sender nu STEIN & STEEN videre ud i det danske land og i morgen kan I følge med hos Bogfriisen, hvor jeg også er spændt på hvad Tina har fundet på.

15 kommentarer:

  1. Det er A) Morten Pape <3
    Min mail er Lolesendk@gmail.com

    SvarSlet
  2. A) Morten Pape
    jonzbak@gmail.com

    SvarSlet
  3. A: Morten Pape
    hfurbo@gmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tillykke du er den heldige vinder :)
      Har sendt en mail til dig.

      Slet
  4. Det er Morten Pape. SBech2710@gmail.com. Fint interview

    SvarSlet
  5. Det er Morten Pape. Min mail adr. solvejgbent@email.dk

    SvarSlet
  6. Det er Morten Pape, der er med i romanen.
    Steen@larsen-ledet.com

    SvarSlet
  7. A: Morten Pape
    bjornschramm@gmail.com

    SvarSlet
  8. Det er Morten Pape
    annelise@quilter.dk

    SvarSlet
  9. Svaret er A) Morten Pape

    camilakaya@hotmail.com

    SvarSlet
  10. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  11. Det er Morten Pape - Tommyerhardtsen(snabel-a)gmail.com

    SvarSlet