fredag den 19. oktober 2018

Blodspor af Julie Hastrup


                                               (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset)       

                                                                  *Reklame*
        Eksemplar fra Politikens Forlag - Udgivet 2018 - Krimi - Serie: Rebekka Holm#7 - ★★★★★/6


En dag finder et postbud, en familie myrdet. De sidder pænt rundt om et bord klar til, at spise middag, men så langt nåede de ikke. Men hvem er det, som ønsker en hel familie død og hvad lavede postbuddet helt inde i huset? Det er er nogen af de spørgsmål, der dukker op i forbindelse med efterforskningen. Rebekka Holm kommer på en svær opgave, da det også viser sig, at parrets ældste datter ikke var til middag den dag, men stadig er i live. Hvorfor var hun der ikke og er hun morderen så? 

Ikke nok med, at Rebekka kæmper med, at opklare sagen, så kan hun ikke være ved sin kæreste Niklas side, som ligger i koma i Stockholm, efter et drabsforsøg. Hun er nød til, at blive i København men er i telefonisk kontakt med Sverige løbende. 

Under efterforskningen kommer der flere sandheder frem om den myrdende familie, og det bringer os blandt andet til Spanien. Men hvad er det for hemmeligheder de havde og hvorfor skulle de død, for at sandhederne ikke kom frem i lyset?

                                                            (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset)  

Jeg må indrømme, at jeg kun har læst meget lidt af serien om Rebekka Holm, det er blevet til fire ud af syv bøger, men dette er helt klart den bedste. Der er knald på fra side et og selv om siderne vender sig selv, så den hurtigt er læst, så er det ret meget dybde i den og Julie Hastrup skriver om et svært emne i bogen, nemlig børn, der bliver taget væk fra deres forældre og løjet døde. 

"Blodspor" er en spændende, velfortalt, velskrevet, solid og underholdende krimi, som holder læseren fanget hele vejen igennem. Og plottet er skruret så godt sammen at du ikke har en chance for, at regne ud hvorfor morderen handler som vedkommende gør. 

Efter at have læst denne bliver jeg hel sur på mig selv over, at jeg ikke har læst hele serien, men om ikke andet så kan jeg da glæde mig over, at der måske kommer en mere i serien......for mon ikke der gør det! 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar