torsdag den 23. november 2017

Ivy og blæksommerfuglen af Johanna Basford

                                                           (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

*Reklame*


Titel: Ivy og blæksommerfuglen
Forfatter: Johanna Basford
Forlag: Politiken
Udgivet: 2017
Eksemplar fra: Forlaget
Genre: Malebog for voksne
Serie: -
Bedømmelse: ★★★★

"Et magisk eventyr du kan farvelægge" 

Og det er lige hvad det er, et magisk eventyr. Denne gang har Johanna Basford nemlig udover hendes fantastiske tegninger, som du kan farvelægge med skrevet et lille eventyr. Eventyret om Ivy som rejser ud i verden og møder en masse spændende ting og sager og dyr ikke mindst. Egentlig var det ikke planen af Ivy skulle nogen steder, men hun er en nysgerrig pige med en ret så livlig fantasi. Så da hun en dag er i eventyrrummet i hendes bedsteforældres hjem. Det rum hvor bedstefar gemmer alle sine skatte fra hans mange rejser. Der vælger en sommerfugl at flyve ud af vinduet, ja så må Ivy jo straks sætte efter for at finde den. 


                                                             (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Johanna Basford er kendt for sine virkelige skønne malebøger for voksne og har en del bag sig efterhånden, blandt andet, " Det forsvundne ocean", "Den dejlig juletid" og "Den hemmelige have". Og tro mig de er virkelig SÅ smukke! 

                                                            (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Jeg kan anbefale hendes malebøger, hvis du godt kan lide, at fordybe dig i stilhed. For når først du er gået i gang, så løber tiden altså fra dig. Og selvfølgelig hvis du kan lide af farvelægge :)

For mit eget vedkommende bruger jeg dem til at afstresse, jeg har tildens til stress efter en lang sygeperiode for 7 år siden. Så for mig er det ren mindfullnes at sidde med dem, jeg kobler fuldstændig af. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar