tirsdag den 3. oktober 2017

Turen går til Bøgernes verden - en litteraturguide til rejser af Kathrine Tschemerinsky

                                                           (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

*Reklame*

Titel: Turen går til Bøgernes verden - en litteraturguide til rejser
Forfatter: Kathrine Tschemerinsky
Forlag: Politiken
Udgivet: 2017
Eksemplar fra: Forlaget
Genre: Rejsebog
Serie: -
Bedømmelse: ★★★★

Jeg forestiller mig, at alle kender til Poltikens rejsebøger "Turen går til....." - jeg er sådan en som altid køber en Politikens rejsebog, når jeg skal ud og rejse, som for øvrigt sker alt for lidt. Nå men hvor om alting er så har de nu udgivet en "Turen går til bøgerens verden", det da genialt fundet på. Så kan os, der både elsker at rejse og elsker litteratur slå to fluer med et smæk. Så smart. 

I "Turen går til bøgernes verden" finder du et rejsemål og ud fra det rejsemål er der forslået litteratur, som stammer derfra. Bogen er delt op i områder, ligesom ved de kendte rejsebøger, så det er nemt, at slå op i og finde hvad forfatteren anbefaler, du læser. Den er opdelt i "Afrika og Mellemøsten" "Americas" "Asien og Oceanien" og "Europa". Et eksempel kan være, at du skal til Afrika, hvad skal jeg læse inden eller under min rejse, her anbefales blandt andet "Vejen til frihed" af Nelson Mandela. Et andet eksempel kunne være Japan, her bliver der nævnt "Norwegian Wood" af Haruki Murakami. 

Jeg synes det var en fornøjelse, at læse denne, og mange af de bøger, som bliver anbefalet har jeg enten læst eller tænkt på, at læse. Men der er også nævnt mange, som jeg slet ikke kender. Bogen er en virkelig god ide, og en skønherlig inspiration. Så er du i tvivl om hvad du skal læse, som stammer fra dit rejsemål så burde du søge efter svaret i denne.

"AT REJSE ER AT LEVE", sagde vores helt egen H.C. Andersen, og det kan han have ret i, men jeg vil nu sige "AT LÆSE ER AT LEVE". Men hvorfor ikke sammensætte de to sætninger, og gøre  det til ens livsmotto, og det er netop hvad du kan med "Turen går til bøgernes verden"

"AT LÆSE ER AT REJSE" :) 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar